woensdag 14 oktober 2009

Aan de slag

Gisteren tegen de avond ben ik hier in Jakarta aangekomen, en vandaag heb ik al zoveel gedaan dat ik het idee heb dat ik hier al weer een hele tijd bezig ben! Gisteravond meteen al de nodige afspraken gemaakt. Vanmorgen om 7 uur werd ik gewekt door een telefoontje van Marianus. Toen meteen maar uit bed en aan de slag: tickets regelen voor de binnenlandse vluchten, geld opnemen, overleg met BPK, op zoek naar een drukkerij om 2000 ex. van een Litindo-folder te laten drukken (ontworpen door zoon Jaap), naar een copy-shop om 750 ex. van een inlegvel te laten kopiëren, met een paar studenten van SETIA afspraken maken over het invoegen van dat inlegvel en die folders in de boeken over de geschiedenis van de GGRI, een paar boekjes van ds. Henk Knigge over de Catechismus laten dupliceren, een bezoek aan dr. Richard Daulay (de Algemeen Secretaris van de PGI - de Indonesische Raad van Kerken), en tot slot nog een bezoek aan ‘de’ STT in Jakarta (de theologische opleiding van de ‘mainstream’-kerken in Indonesië). Niet slecht voor een eerste dag. Heb je in elk geval geen tijd om erover na te denken of je ook last van een jetlag hebt.
Al met al is er dus heel wat klaar of in gang gezet. De tickets zijn op één na allemaal geregeld. De folders komen morgen klaar. Bij de PGI kreeg ik (zoals al eerder mondeling was toegezegd) een officiële uitnodiging voor de Algemene Vergadering in Mamasa. Alleen mijn bezoek aan de STT leverde nog niet op wat ik wilde; ik hoopte op een ontmoeting met dr. Aritonang, maar die was afwezig. Morgenochtend nog maar eens proberen.
Morgen rond de middag komt pak Daulay me hier ophalen voor een gezamenlijke lunch, waarna we samen naar een door hem belegde bijeenkomst gaan waar Sjeik dr. Ahmad Badruddin Hassoun voor predikanten uit Jakarta zal spreken over de omgang tussen de verschillende religies (dit is een Mufti uit Sirië, hier te gast bij de Indonesische regering, departement van godsdienst). Morgenmiddag moeten de folders opgehaald, en naar de studenten van SETIA gebracht, zodat die ze in de boeken kunnen gaan doen.
Vrijdagmorgen heb ik overleg met Marianus over de dogmatiek die Litindo aan het schrijven is. Vrijdagmiddag zal ik dan de verzending van de GGRI-boeken naar de verschillende regio’s moeten zien te regelen, en ook de verzending van de boeken en folders die ik in november in Mamasa nodig heb.
Wel, ik ben dus back in town!
De komende weken ben ik te bereiken op jpd.groen@gmail.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten