zaterdag 24 oktober 2009

Sumba

Zo, de eerste van een reeks lessen en seminars zit er op. Twee dagen lang heb ik in Waingapu met de ca 15 studenten van de theologische opleiding van de GGRI (geref. Kerken) op Sumba het concept doorgenomen en besproken van mijn hoofdstuk van de dogmatiek waar Litindo aan werkt. Dat maakte soms stevige discussies los, en leverde ook heel wat opmerkingen en suggesties op waar ik mijn winst mee kan doen.
Vandaag zou ik met de boot naar Sabu om daar een seminar te geven voor predikanten en evangelisten op dat kleine eiland. Helaas heb ik dat bezoek moeten cancelen. Pas deze woensdag kreeg ik een sms van Sabu dat er alleen op woensdag een verbinding is, en of ik niet meteen diezelfde middag op de boot kon stappen. Nee dus, ik was net met mijn lessen hier begonnen. Volgende week dan? Nee, dan staan er al weer andere activiteiten op het programma. Heb nog even geprobeerd het schema om te gooien en eerst naar Kupang te gaan, maar dat bleek niet mogelijk. Dus zat er niets anders op dan Sabu af te zeggen.
Nu zit ik hier tot maandag op Sumba. Ben vandaag naar Wai Marangu gegaan. Morgenmiddag ben ik bij Dara HaE Doko te gast. Zondagmorgen hoop ik voor te gaan in Lumbuwinu, in de gemeente van ds. Ferdy Tipa Kaya. Zo probeer ik deze extra dagen op Sumba toch een nuttige invulling te geven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten